Na de op 10 mei geleden verliezen, waren op de r rde slechts twee T-s bommenwerpers beschikbaar. 's Morgens kregen zij opdracht, van Schiphol op te stijgen teneinde, begeleid en beschermd door drie D-21-jagers van het hulpvliegveld Buiksloot, de Willemsbrug aan te vallen. Van ca. duizend meter hoogte vond de aanval plaats. De brug werd niet geraakt, maar een deel der bommen verwoestte een groot aantal panden op de westpunt van het Noordereiland en deed daar de brand ontstaan waar wij al melding van maakten. De vliegtuigen leden geen verliezen. Nauwelijks waren de bommenwerpers op Schiphol teruggekeerd of er kwam opdracht, de aanval te herhalen. Nu werd hij tegen half twee 's middags in duikvlucht uitgevoerd. Weer werd de brug gemist. Op de terugweg werd de Nederlandse formatie (twee T-S's en wederom drie D-2I'S) door twaalfDuitse jagers onderschept; één T-S, twee D-2I'S gingen verloren."
Daarmee was de bombardeerafdeling der Militaire Luchtvaart op de tweede oorlogsdag tot één toestel gereduceerd. De enige aanval die verder op die dag nog uitgevoerd werd, was er een van twee Gr' Sop Duitse transporttoestellen die op en bij de autoweg Delft-Rotterdam een noodlanding gemaakt hadden; was men bevreesd dat ze weer zouden opstijgen? De toestellen waren leeg en verlaten. 's Avonds waren er door de koortsachtige haast waarmee men op het vliegveld Bergen de minst beschadigde G- r'
Swas gaan repareren, in totaal weer vier van die moderne jagers beschikbaar. 2 Op 'De Kooy'
bij Den Helder wist men op II mei drie D-2I-jagers te herstellen, op 12 mei nog een vierde,"